Kotwica 1

„Wszyscy wszystkim ślą życzenia”

Pod taką nazwą odbył się koncert kolęd i pastorałek, w którym miał zaszczyt uczestniczyć zespół „Małe Cisy”. To wydarzenie nastąpiło 18 grudnia w Ośrodku Kultury „Arsus” w Warszawie, gdzie spotkaliśmy się na wspólnym kolędowaniu z chórem szkolnym i zespołem wokalnym Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 ze stolicy. Odbiorcami naszego koncertu byli nauczyciele i dyrekcja, uczniowie szkoły, ich rodzice, mieszkańcy dzielnicy Ursus, a także zaproszeni goście, m.in. dyrektor ośrodka Bogusław Łopuszyński, burmistrz Pan Bogdan Olesiński, jego zastępca Pan Wiesław Krzemień oraz Pani Joanna Hermanowska – Naczelnik Wydziału Oświaty.

W naszym repertuarze znalazły się pastorałki i kolędy z regionu Żywiecczyzny. Widzowie mogli je usłyszeć w góralskiej gwarze i zobaczyć stroje regionalne. Przygrywała nam pięcioosobowa kapela pod przewodnictwem Czesława Węglarza. Nasz występ rozpoczął się od gry na rogu i trombicie. Warszawiacy mieli możliwość usłyszenia również brzmienia skrzypiec, kontrabasu, heligonki, dud, gajd i piszczałki.

Koncert bardzo spodobał się publiczności. Usłyszeliśmy wiele miłych słów, pochwał          i podzękowań. Udzielaliśmy wiele informacji dotyczących naszej kultury, strojów, instrumentów, a także naszej szkoły, gminy i całego regionu. Zapraszaliśmy do odwiedzenia Żywiecczyzny, rozdając materiały promocyjne, które otrzymaliśmy od OPG     w Węgierskiej Górce.

Atrakcją dla dzieci był także drugi punkt planu naszej wizyty w Warszawie – zwiedzanie stolicy. Zaczęliśmy od PGE Narodowego. Stadion i jego wielkość zrobiła na dzieciach duże wrażenie. Poruszaliśmy się po nim trasą „Poczuj się jak VIP” i zobaczyliśmy m.in. pomieszczenia strefy zawodniczej, centrum medialne, najbardziej ekskluzywne miejsca przeznaczone dla najważniejszych gości PGE Narodowego, komentatorów, a także kibiców.

Podczas spaceru po Starym Mieście zobaczyliśmy: Kolumnę Zygmunta III Wazy, Dzwon na Kanonii, Bazyliszka i Pomnik Syrenki Warszawskiej na Rynku Starego Miasta, Mury Obronne, Barbakan, Pomnik Jana Kilińskiego. Weszliśmy również do Bazyliki archikatedralnej św. Jana Chrzciciela i zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego. Z okien autokaru mieliśmy możliwość podziwiać takie obiekty jak: Pałac Kultury i Nauki, Teatr Wielki, Pałac Prezydencki, Gmach Senatu i Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Pomnik Mikołaja Kopernika i Pomnik Adama Mickiewicza. Na Placu Józefa Piłsudskiego przed Grobem Nieznanego Żołnierza oddaliśmy hołd poległym za wolność Ojczyzny. Wracając do domu zatrzymaliśmy się w Wilanowie. Spacerowaliśmy po zimowym Królewskim Ogrodzie Świateł przy Pałacu Króla Jana III. Z tarasu górnego mogliśmy obejrzeć i wysłuchać świetlno - muzyczny pokaz w ramach ekspozycji Muzyczny Ogród Marzeń.

Do Warszawy zostaliśmy zaproszeni przez Panią Dyrektor mgr Aldonę Kalińską i Panią Wicedyrektor Lucynę Pytlewską Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 14. Pani Lucyna, która pochodzi z Małego Ciśca, zaopiekowała się nami jak rodziną. Zadbała     o nocleg , posiłki, a także towarzyszyła nam podczas zwiedzania stolicy.

Ten wyjazd odbył się dzięki wsparciu wielu osób. Najpierw rodzice wraz z opiekunami zespołu zorganizowali Kiermasz Bożonarodzeniowy w szkole, który dzięki ofiarności            i życzliwości mieszkańców Ciśca przyczynił się do pozyskania środków na wyjazd. Dołączyła się do tej akcji Rada Rodziców naszej szkoły, a także sponsorzy :                      Jerzy Czadankiewicz, Mariusz Wojtyła, Anna i Adam Zawadowie oraz Pan Tadeusz Juraszek Prezes Banku Spółdzielczego w Węgierskiej Górce. Ogromne podziękowania kieruję również do Rodziców, którzy wybrali się z nami do Warszawy. Ich pomoc w każdej sytuacji przyczyniła się do sprawnej organizacji naszej wyprawy.

Wszystkim z całego serca dziękujemy! Dla dzieci była to niesamowita przygoda i nowe doświadczenie.

Kotwica 2

„Dożynki w Czechach”

W dniu 23.09.2018r. zespół regionalny „Małe Cisy” uczestniczył w X Dożynkach w Parafii św. Antoniego z Padwy w Ostrawie Kuncicky. Bardzo serdecznie zostaliśmy przyjęci przez proboszcza

- ks. Dariusza Sputo, pochodzącego z Cięciny. Byliśmy pod wrażeniem jego otwartości i życzliwości do ludzi. Aktywnie uczestniczyliśmy we mszy świętej, przygotowując jej góralską oprawę.

Po nabożeństwie zaśpiewaliśmy i zatańczyliśmy przed miejscową społecznością, a także przed naszymi krajanami. Nasz występ bardzo się podobał, gdyż usłyszeliśmy wiele pochwał i gratulacji.          Oprócz nas za plony dziękowali górale z Żywiecczyzny. Przybyły delegacje ze Zwardonia, Lalik, Żabnicy, Milówki oraz poczty sztandarowe OSP Zwardoń i Związku Podhalan.

Wiedząc, że w Ostrawie znajduje się ZOO, postanowiliśmy włączyć jego zwiedzanie w plan naszego popołudnia. Było wiele radości na twarzach dzieci, które obserwowały zwierzęta. Dopełnieniem wrażeń z całego dnia były emocje na ogromnym placu zabaw.

Wyjazd należał do bardzo udanych. Dopisała nam pogoda, humor, a cały dzień był wielkim doświadczeniem i dostarczył nam wielu pozytywnych emocji.

Kotwica 3

"IV Przegląd Kolęd i Pastorałek Polskich"

4 stycznia w Ośrodku Promocji Gminy w Węgierskiej Górce braliśmy udział w IV Przeglądzie Kolęd i Pastorałek. Z występu byliśmy bardzo zadowoleni. W niedzielne popołudnie 7 stycznia poznaliśmy laureatów. Cieszymy się, bo wśród nich znalazł się nasz zespół, a także Mała Kapela oraz

Natalia Motyka i Marta Byrtek – reprezentanci naszej szkoły.

Kotwica 4

"Powitanie lata- 30 czerwca 2018r."

W pięknym słonecznym dniu razem z innymi artystami uczestniczyliśmy w imprezie na powitanie lata. Po zaprezentowaniu się na scenie skorzystaliśmy z wielu atrakcji, które czekały na nas w wiosce rycerskiej. Było bardzo wesoło!

"Piknik rodzinny- 26 maja 2018r."

W dniu 26 maja, odbył się kolejny Piknik Rodzinny pod hasłem "Postaw na zdrową rodzinę". Bogaty program imprezy przyciągnął do szkoły wiele rodzin. Na gości czekało mnóstwo atrakcji. Występy rozpoczął nasz zespół. Zaprezentowaliśmy tańce i śpiewy naszego regionu.